Hairproblems

Kategori: Frisör

Nu är jag less på att hålla på och färga mitt hår hela satans jävla tiden !
Har jag svart hår måste jag göra utväxten en gång i månaden annars ser jag flint ut eftersom jag har så ljust eget.
Har jag brunt hår måste jag också färga en gång i månaden.
Har jag rött hår måste jag använda färgbomb VARJE gång jag duschar annars blir färgen blaskig och urtvättad orange rosa, och så måste jag färga det minst var 3e vecka..
Blont som jag haft förut (platina) funkar inte heller för då ser jag ut som en fjortis och måste bleka utväxten varje månad.

Och alla dessa färgningar märks ju på mitt hår då det rasar av hela tiden i princip och kvalitén är skitkass.. Och det är ju inte det roligaste när jag vill spara ut mitt eget hår så jag funderar på att fixa håret till en ljusbrun/mörkblond färg med blekta/nyanserade ganska ljusa tunna slingor i blandat med kola ljusbruna slingor i som är nån nyans mörkare än själva basen :D
Fördelen med det skulle vara att får jag utväxt så so what? då kan den ändå vara minst 2 månader kanske 3 utan att man måste färga bort den, och istället för att färga så drar man lite slingor så blir inte utväxten lika skarp och jag slipper färga hela tiden :) Och då kan mitt hår få vila och växa ut !

Ska nog köra på det så snart jag känner att det är dags att plocka ur löshåret, vilket är ganska snart...



Inte världens bästa bilder på min plan men här ser ni på ett ungefär :) VAD TYCKS ?
Kommentera inlägget här: